Mar 27, 2006
hiss akilli ol !! :)
Insan ucurumun kenarindayken dusmekten korkmaz; ittirilmekten korkar..
Ve iste geciyoruz kendi hayatimizin icinden , sanki hic sevmemis gibi saf , sanki saf alabildigine -sevilmediginden ..
Intihar cozum degil diyorlar cenazemde ihtiyar insanlar. Zaten birseyleri hala cozmek isteseydim intihar etmezdim . Intihar ; alin basiniza calin sahte hayatlarinizi demek de degildir. Intihar , ilgilenmiyorum demektir . Ve en guzel sekilde soylenisidir aslinda.
Yillar once dedem anlatmisti : Su uzakta gordugun daglarda eski bir klubede yasayan huysuz bir adam varmis. Kirk yilin basinda erzak icin kasabaya indiginde bile herkese kotu davranir , sevgisini bacagina sarilan cocuklardan bile esirger , kovarmis onlari .. Butun ahali bu ihtiyarin kimi kimsesi yok mu diye merak ederlermis .
Gel zaman git zaman ihtiyar her 3 ayda bir erzak icin indigi kasabaya ugramaz olmus. Ahali toplanmis ve araziyi iyi bilen bir avci grubuyla beraber daga cikmislar . Kapinin onunden bagirmislar iceriye , duyan olmamis. Tiklatmislar penceresini , yine cit yok.. En sonunda kapiyi kirmaya karar vermisler. Maalesef karsilastiklari manzara icler acisiymis. Ihtiyar sanki alelade bir oglen uykusu ceker gibi yatagina uzanmis ve oylce olmus. Hava soguk oldugu icin curumemis cesedi. Kurt cakal da iiceri girecek delik bulamamis bu kolay avdan nasiplenmek icin herhalde.
Nevarki avcilarin dikaktini pencere kenarlarini susleyen sardunyalar , acelyalar, sarmasiklar , menekseler cekmis..Hekes sasirmis bu ise, nasil olurda kis gunu dag basinda boyle bir cicek bahcesi yaratabilmis bu huysuz ihtiyar diye dusunmusler. Dahasi ihtiyar oleli belki 2-3 haftayi gecmis ve cicekler hala bakimli, hala dun sulanmis gibi canli.. Kimse anlayamamis yilalrdir daglarda tek basina yasayan huysuz ihtiyarin ciceklerinin sirrini..
Iste bu yuzden intihar ediyorum. Benim tek basina dagda yasayan huysuz bir ihtiyar kadar bile ciceklerim yok..
sevgili arkadasim Engin Kilic'a ait bu yaziyi ben cok begendim.. :)
 
posted by crépuscule at 3/27/2006 | Permalink |


7 Comments:


  • At 11:57 AM, Blogger crépuscule

    zaman karar alma ve uygulama zamani :)
    zaman omzundaki yukleri atip arkana bakmadan kosma zamani ;)
    mucks..

     
  • At 1:35 PM, Blogger Age35

    Bahar geliyo artık kırlara çıkmanın bunalımları atmanın zamanıdır derim ben...

     
  • At 1:35 AM, Blogger crépuscule

    O' LA LA !! :)

     
  • At 2:17 AM, Blogger Gamzeli

    bende öyle demek istiyorum...sen çık dışarlarda gez dolaş...Ama İtiraf edeyim gerçekten yazıda güzeldi...

     
  • At 7:53 AM, Blogger crépuscule

    ben de cok begendim gamzeli :) engin, bir arkadasina senaryo olarak yazmis bu yaziyi zamaninda :)

     
  • At 1:22 AM, Blogger Gamzeli

    GERÇEKTEN GÜZEL YAZILMIŞ...

     
  • At 4:16 AM, Anonymous Anonymous

    sevgiliden arkadas olmaz. oncelikle onu soyluyeyim. Ikincisi bu engin denen miyminti herif kendini ne saniyor?